Leveringsbetingelser

Generelt

Nettstedet vårt strnordic.no er nettbutikken til STR Nordic AS (923 264 701, Norge) selger produkter til personer over 18 år i Norge. Vi forbeholder oss retten til å endre priser, fraktkostnader og vilkår. Vi leverer kun til Norge.

Selskapets adresse er:
STR Nordic AS

Gamleveien 2

1434 Ås

Norge

Du kan kontakte oss på kundeservice@strnordic.no

Leveringstid

Produktene sendes ut innen to uker etter at en bestilling er lagt inn.

Betalingsmetode

For øyeblikket er det kun mulig å betale med faktura. Vi har ikke mulighet for å motta forskuddsbetalinger på dette tidspunktet. Fakturaen for produktet vil følge med forsendelsen. Husk på å bruke referansenummer/KID ved betaling av fakturaen.

Abonnement

Alle bestillinger utgjør abonnement. I fremtiden får du et nytt produkt i tråd med leveringsplanen oppgitt i ordrebekreftelsen.

Du kan endre tiden mellom leveringer når som helst. Kontakt kundeservicen vår hvis du ønsker å gjøre dette.

Abonnementet gjelder midlertidig, frem til du avslutter det eller returnerer produktet du har mottatt. Du kan avslutte abonnementet når som helst ved å kontakte kundeservice.

Frakt og pakker

Produktene sendes primært som brevpost, som betyr at du mottar pakkene rett i postkassen.

De fleste produktene pakkes og sendes separat. Hvis du har bestilt flere produkter, mottar du dem derfor sannsynligvis i individuelle pakker.

Legge inn bestillinger

Ordrebehandling
Vi behandler bestillingene så snart vi mottar dem. Hvis vi oppdager problemer med bestillingen, kan vi kansellere salget.

Ordrebekreftelse
Du mottar en bekreftelse på e-post når du har lagt inn en bestilling. Ordrebekreftelsen oppgir vilkårene for betaling, priser og fremtidige produktleveranser i nærmere detalj.

Returer

Kjøp dekkes av angrerettslovens bestemmelser – angrettskjema følger med varer vi sender ut.  Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt.  

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.  

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.  Er forsegling av mottatt vare brutt, kan angreretten ikke benyttes.

REKLAMASJON

Dersom det foreligger en mangel ved varen/varene du har mottatt, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Endringer av produktpriser

STR Nordic AS forbeholder seg retten til prisendringer av individuelle produkter og for abonnementsleveranser. Vi varsler alltid kunden om disse, og kunden har rett til å avslutte abonnementet hvis vedkommende ønsker det.

Kundeservice

Du må ikke nøle med å ta kontakt med oss hvis du har spørsmål eller forespørsler om kjøp, produktene våre eller abonnementet ditt. Ring oss på 99 59 55 99 eller send oss en e-post på kundeservice@strnordic.no. Vi gjør vårt beste for å svare senest innen neste virkedag, med mindre vi mottar et svært høyt volum av e-poster.

Dersom det oppstår problemer

Utsolgte produkter
Noen ganger kan et produkt være utsolgt grunnet høy etterspørsel eller forsyningsproblemer. Hvis det oppstår betydelige forsinkelser med å sende ut produktet du har bestilt, varsler vi deg om dette via e-post.

Feil eller defekt produkt
Hvis du har mottatt feil produkt eller det er noe galt med det, kan du kontakte kundeservice. Hvis du velger å sende oss en e-post, ber vi deg legge ved et bilde av produktet og oppgi partinummeret.

Løsing av tvister
Hvis vi har en uenighet eller konflikt om betalinger, forsendelser eller produkter, er målet vårt å komme til en enighet. Dersom vi ikke kommer frem til en enighet gjennom vår kommunikasjon er du velkommen til å kontakte Forbrukertilsynet på https://www.forbrukertilsynet.no/ . Dersom det ikke kan oppnås en enighet ved hjelp av Forbrukertilsynet har du mulighet til å klage til Forbrukertvistnemnda. Forbrukertilsynet vil tilby hjelp i denne prosessen.

Du kan også sende inn klage gjennom Nettbasert Klageportal (ODR), European Online Dispute på engelsk.
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show#

Vi dekker ikke agentutgifter, siden de ovennevnte organisasjonen tilbyr hjelp til å løse tvister.

Merknader

Oppdatering av vilkår
Vi oppdaterer listen over vilkår når behovet oppstår, dvs. dersom vi merker at informasjon mangler eller noe må tilføyes, eller når vi endrer retningslinjene våre. Nedenfor finner du datoen som forteller deg når vilkårene sist ble oppdatert.

Oppdatert 26.01.2023

Vanlige spørsmål

Er alle produktene jeg har bestilt, inkludert i samme e-postbekreftelse?
Du mottar en separat ordrebekreftelse for hvert bestilte produkt.

Hvorfor pakker og sender dere ut produkter individuelt?
Vi ønsker å sende produktene på en mest mulig praktisk måte rett til kundens postkasse.

Når mottar jeg produktet mitt?
Du mottar vanligvis produktet innen to uker etter at du har lagt inn en bestilling.

Kan jeg spore bestillingen min?
Det er ikke mulig å spore forsendelsene, da vi sender dem ut som brevpost.

Hvordan kan jeg endre betalingsfristen på fakturaen?
Hvis du vil endre betalingsfristen på fakturaen, ber vi deg kontakte kundeservice.

Anmeldelser
Anmeldelser er bekreftet å være fra kunder som har kjøpt produktene våre. De har blitt mottatt direkte fra kunder gjennom vår kundeservice eller fra kunder som svarer på tilfredshetsundersøkelser. Med noen av våre nye produkter hender det at vi spør noen produkttestere om å gi ærlig tilbakemelding på produktet. Produkttestere er ikke forpliktet til å gi positive tilbakemeldinger i bytte mot å teste produktet.

Produktanmeldelser blir bedt om på e-post fra kunder som har bestilt produktet. Vi kan derfor være sikre på at produktanmeldelsen kommer fra en kunde. I tillegg kan vi motta generell tilbakemelding om produktet via e-post til kundeservicen vår, hvor det bekreftes om vedkommende faktisk er en kunde.